Výlet do Doupěte – 1. díl Roštejn a večerní čajování

Na Roštejně

Již delší dobu jsme měli v plánu vyrazit za keramikem Petrem Novákem do Doupěte. Minulý víkend konečně nastala příhodná doba.

Vyrazili jsme spolu s kamarádem již v pátek ráno. Doupě je od naší domoviny poměrně daleko a nedostupné. Vyrážíme tedy v brzkých ranních hodinách. Nejprve využíváme síly ocelového oře, který nás dopravil přes Kolín do Havlíčkova Brodu. Zde už pokračujeme drožkou taženou několika-seti spřežením (myšleno autobusem ;)). Nakonec, po téměř 5hodinové cestě dorážíme do Třeště počátku našeho putování.

Po krátkém obhlédnutí města vyrážíme vstříc hradu Roštejn. Prodíráme se kukuřičným polem, abychom zjistili, že pohodlná cesta vede nedaleko. Poté jde už vše pohodovým tempem až na hrad Roštejn. Přicházíme ve tři čtvrtě na pět a zjišťujeme, že prohlídku už nestíháme. Sedáme si tedy do přístřešku před hradem.

Místní klid a prostředí nás přímo vybízelo k přípravě nějakého čaje. Není co řešit a kamarád pohotově vyndává vařič. O chvíli později již voda klokotá varem. Vybíráme čaj a rozestavujeme cestovní gaiwan s mini šálky. Výběr padl na tradiční Anxi Tie Guan Yin z roku 2007  2008. První šálek teprve otvírá bránu k lahodným chutím a vůním. S dalšími nálevy je čaj zajímavější a zajímavější. Výtečná ořechová chuť nepodobná moderní  Tie Guan Yin. Tohoto božského zážitku jsme si užívali něco přes hodinu, než byl čas jít dále do cíle našeho putování.

Netrvalo to ani chvilku a v podvečer dorážíme ke stavení Petra Nováka. Ihned nás vřele přivítal a vzápětí nás už provázel po svém panství (podrobnější popis snad v nějakém dalším díle). Po ubytování vyrážíme do kuchyně na výtečnou řepnou polévku a hlavně zajímavý čaj. Výběr tentokrát padl na Sheng Pu’er 2003 CNNP 7542, který byl skladován mokrým způsobem v Hongkongu. Ač tyto čaje nevyhledávám (negativní zkušenost s několika exempláři), musím přiznat, že tento byl velice zdařilý. Příjemná vůně i chuť, která ihned zaplnila celá ústa a zůstávala v nich po dlouho dobu. Škoda jen, že se běžně na trhu nedá sehnat nebo za přemrštěné ceny. Budete-li mít možnost ochutnat, neváhejte, stojí to opravdu za to.